Ämne - Kärlek

Min tanke var att skriva om kärlek ikväll men jag inser att ordet kärlek var mer komplicerat än jag anat.
Kärlek för mig är ömhet, förtroende, lyhördhet, resepkt, vänskap och inte minst finnas för varandra.
(Älskar varandra för de olika individer man är)
Finns mycket mera inom detta, så jag stannar där.

Frågar jag dig min vän eller någon okänd kommer jag få ett helt annat svar.

Kärlek "enligt" Bonniers Svenska Ordbok

Förälskelse, passion, erotik, tillgivenhet, vänskap & hängivenhet.

Ett förhållande, kärleken, förknippas ofta med att det är mellan kvinna och man.
Så fort de handlar om kärleken mellan två kvinnor el tvä män så får den inte ta plats, inte visas offentligt.
Den är en sk. "objuden gäst".

Jag inser jag har kommit in på ett känsligt område här.
Så ska göra mera "digging" här och föröska få mer insikt i hur personer tänker och agerar.
Ett "ting" och man har flera disskusioner, intressant tycker jag.


Nu ska jag för min egen del koka te och gå igenom vissa ord mer i ordboken.




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ylvabla

En pratglad prick *blink* Läs

RSS 2.0