Försöker - Något bra- skiit !

Försöker - Något bra - skiit !

Fan, fan, fan, fan & ännu mera fan. Jag började min nya resa i slutet av av förra sommaren, närmare bestämt 24 Juli.
Jag ställde mig då på vågen, jag fick mig en rejäl chock, en tankeställare, en snabbare väg mot döden via hjärtinfarkt, svårdiabetes & med mera saker man kan få vid tung övervikt. Så efter jag hade gått av vågen den söndag den 24 juli kväll, tog jag sak i min rejäla övervikt. Åt 5 mål per dag och det sista målet var en shake, dessutom började jag träna minst en gång per vecka i höstas. Gick ner närmare 20 kg.

Så efter jul, hade gått upp ca 1 kg men gick ner det igen men nu de senaste 2 - 3 månderna har jag börjat falla i dem små luckorna igen, de små gamla vanor börja komma tillbaka igen. Så nu har jag gått upp 5 kg. Usch fy sjutton, vill inte ha de gamla kilona på mig igen & framför allt vill jag inte ha de gamla vanorna tillbaka. VILL enbart ha det NYA tillbaka & jag vill få in jumpan in i mitt liv igen. Jag mådde så bra att gå minst en gång i veckan på jumpan.

Jag sitter nu och tänker varför jag äter onyttiga saker nu denna helg, varför sitter jag bara och matar in det när jag vet om att det är riktigt onyttigt. Jo mitt svar kommer nu. Det beror på att jag har för mycket att ta itu med så jag vågar inte börja med något alls, är rädd för att misslyckas totalt, dessutom har jag en nära familjemedlem som är svårt sjuk, jag kan inte hantera de så lätt som jag trodde jag skulle göra. Dessutom VILL jag finnas för min närmaste få riktiga vänner. Jag har nu hamnat i det gamla spåret, jag bryr mig om de runt omkring mej men inte om mig själv, som jag egentligen borde göra.

Jag undrar en sak till, när ska den craziga Ylva sidan komma fram igen, den som får för sig saker & inte tänker på vad som kommer sen som lever i nuet.
Denna helg vill jag helst glömma i matväg för övrigt är denna helg okej. Den duger.

Nu måste jag sätta ner min fot, lära sig NEJ till vissa personer som tar sådan energi utav mig. Vill enbart omringas av naturella personer dvs ärliga, omtänksamma, "ge & ta" personer & som kan ta mig för den jag är & hur jag ser ut & kan ta mig för mina förändringar i mitt liv.

Jag vet som sagt inte var jag ska börja i denna " snurriga" värld.

Jag måste börja ta itu med mig själv, vad vill jag, jag ska inte bry mig om vad andra tycker, jag ska köra på i den riktning som känns bäst för mig. Men det är just det, vad känns bäst för mig, vad vill jag. Våga jag hoppa in i något.

Om någon av mina närmaste kunde puffa in mig i rätt riktning så vore de guld värt. 

hare bra !




Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

ylvabla

En pratglad prick *blink* Läs

RSS 2.0